Column: Accountmanager Loes

Column: Accountmanager Loes

Wij geven graag het woord aan onze Accountmanager Loes, die sinds november 2022 bij ons is komen werken. Ze vertelt je graag meer over haarzelf, en haar werkzaamheden.

Mijn hart ligt echt bij de dieren

Mijn hart ligt echt bij de dieren. Ik ben namelijk opgegroeid met dieren, dus het is zeker iets waar ik blij van wordt. Daarom heb ik ook paraveterinair gestudeerd en gewerkt bij een dierenartspraktijk. Hierna ben ik gaan werken bij een dierenwinkel, waar ik 6 jaar lang de rol als productverantwoordelijke op me nam. En nu ben ik Accountmanager bij F. vd Vooren Veterinair!

Accountmanager? Is dat wel iets voor mij?

Via één van onze collega’s ben ik bij de functie gekomen. Zij werkte eerst in dezelfde dierenwinkel, en stapte later over naar F. vd Vooren. Ze hoorde dat er een plekje vrij kwam voor de functie Accountmanager en moest door mijn ervaring gelijk aan mij denken. Ik moet toegeven dat ik eerst dacht: Accountmanager? Is dat wel iets voor mij en wat houdt het eigenlijk in? Ik stond wel open voor een nieuwe uitdaging maar wilde eerst een dagje met één van de Accountmanagers meelopen. Dat heb ik dan ook gelijk gedaan, zodat ik kon ervaren wat er bij de functie komt kijken. Na die dag was ik meteen verkocht: dit is dé perfecte functie voor mij. De combinatie tussen dieren, verkoop en contact met mensen sloot zo goed bij mij aan. Ik merk nu ook echt dat ik op de juiste plek zit!

Veelzijdige ervaringen

De jaren die ik heb doorgebracht als paraveterinair in de praktijk en in de verkoop/inkoop in een dierenwinkel kan ik goed gebruiken in mijn functie. Door de veelzijdige ervaringen die ik heb opgedaan ben ik er zeker van dat ik dierenartspraktijken goed kan helpen, op veterinair maar ook facilitair gebied. Waar ik mijn dagen o.a. mee vul zijn: bezoeken plannen naar huidige, nieuwe en toekomstige klanten, praktijken bezoeken, offertes opstellen, mails en telefoontjes beantwoorden. Op dit moment ben ik vooral bezig met kennismakingsrondes, om me persoonlijk voor te stellen aan onze huidige klanten. Tijdens één van deze kennismakingsrondes ben ik toevallig mijn stagebedrijf tegengekomen. Het was erg leuk ze weer te spreken en ze te vertellen over mijn carrièreverloop.

Persoonlijk contact met de klant

Het allerleukste aan mijn functie vind ik het leggen van persoonlijk contact met de klant. Dit maakt mijn werkdag niet alleen gezellig, maar ook interessant omdat ik een kijkje kan nemen in de praktijk. Waar hebben klanten behoefte aan, waar lopen ze tegen aan en hoe kan ik ze het beste helpen? Belangrijke vragen waar ik me graag mee bezig houd.

Iets waar ik supertrots op ben, is mijn eerste acquisitie. Ik liet een hygiënefolder en mijn visitekaartje achter bij een praktijk. Ik zag namelijk dat de wachtkamer vol zat en wilde ze niet storen tijdens een drukke periode. Gelukkig werd hier enthousiast op gereageerd! Ik wil niemand iets opdringen en leg de focus niet op harde verkoop, maar op het bouwen van langdurige relaties waar beide partijen profijt van hebben. Dan is het erg fijn om te horen dat mijn aanpak gewaardeerd wordt.

Grootste uitdaging

Wat voor mij een echte uitdaging is, is het verkeer. Ik neem namelijk veel te vaak verkeerde afslagen… Oeps! Zelfs met behulp van de navigatie lukt het me om op de verkeerde locatie te eindigen. Het maakt niet uit waar ik ben in het land, zelfs in mijn eigen dorp gaat het wel eens fout. Daarom houd ik er altijd rekening mee wanneer ik een afspraak heb gepland. Ik reken altijd op een half uurtje verdwaaltijd.

- Loes Kornegoor, Accountmanager bij F. vd Vooren Veterinair.

Wil jij verder kennismaken met Loes? Neem dan vooral contact met haar op.

| Gepubliceerd op: 12 april | Terug
Bel mij terug
{{error}}